Verifikacija troškova je angažman usmjeren na sprovođenje određenih dogovorenih postupaka u vezi sa finansijskim izvještajima o korišćenju sredstava uslovljenih donacija (grantova), a na osnovu ugovora o pružanju usluga korisniku granta. Cilj ovakvog angažmana je da revizor sprovede konkretne postupke koji su dogovoreni sa klijentom i da podnese izvještaj sa činjeničnim nalazima o specifičnim verifikacionim postupcima koje je izvršio.
Verifikacija znači da revizor ispituje činjenične informacije u finansijskom izvještaju i fakturama korisnika uslovne donacije, upoređujući ih sa uslovima ugovora o donaciji.
Budući da ovaj angažman nije angažman u vezi sa davanjem uvjerenja, revizor ne daje mišljenje i ne izražava nikakvo uvjeravanje.
Verifikacija troškova se sprovodi u skladu sa Međunarodnim standardom o povezanim uslugama („ISRS“) 4400 Angažmani za sprovođenje dogovorenih postupaka u vezi sa finansijskim informacijama, koje je objavio IFAC i Kodeksom etike za profesionalne računovođe IFAC-a (koji je izradio i objavio Odbor za međunarodne standarde etike za računovođe IFAC-a, IESBA), koji postavlja osnovne etičke principe za revizore u vezi sa integritetom, objektivnošću, nezavisnošću, profesionalnom kompetencijom i pažnjom, povjerljivošću, profesionalnim ponašanjem i tehničkim standardima.
Revizor planira rad tako da se može sprovesti efikasna verifikacija troškova. Pri sprovođenju verifikacije, revizor primjenjuje specifične postupke i smjernice donatora radi prikupljanja dokaza u obliku finansijskih i nefinansijskih informacija. Ovi dokazi omogućavaju ispitivanje troškova koje je korisnik donacije prijavio u svom finansijskom izvještaju. Revizor koristi dokaze dobijene ovim postupcima kao osnov za izvještaj sa činjeničnim nalazima. Revizor dokumentuje stvari koje su važne za pružanje dokaza u podršci izvještaju sa činjeničnim nalazima i dokaze da je rad izvršen u skladu sa ISRS 4400.